CORE productions

Merkpositionering aan de hand van gedragspsychologie

Inspelen op het collectief gedrag​

Bij een creatief strategiebureau gespecialiseerd in gedragspsychologie werkte ik aan merkpositionering voor verschillende klanten. De core? Begrijpen hoe mensen écht keuzes maken vanuit psychologisch perspectief, en hoe merken daarop kunnen inspelen.

Onderzoek en Gedragswetenschap

We werkten vanuit gedragswetenschap. Denk aan: systeem 1-denken, associaties en emoties. Via onderzoek legden we bloot welk gevoel een campagne, product of verpakking opriep, en of dat overeenkwam met de gewenste merkwaarden. Begrijpt de consument wat we willen zeggen en welke onbewuste associaties zitten een aankoop of boodschap misschien juist in de weg?

Merkperceptie en gedrag​

Hoe maak je met de juiste framing het verschil. Door te laten voelen waarom iemand het product wil verkoop je het. En niet perse door wat product het doet. Hiermee wordt bevestigd hoe kleine psychologische inzichten grote impact kunnen hebben op merkperceptie én gedrag.