CORE productions

Onderzoek - hoe kan een merk een nieuwe doelgroep aantrekken

onderzoek naar de populariteit van een merk

Bij een grote Nederlandse mobiliteitsorganisatie onderzocht ik het imago van het merk. De organisatie is populair bij de oudere generaties. Het onderzoek was gericht op de populariteit van het merk onder jongeren. Al snel werd duidelijk dat jongeren het merk associeerden met ‘oubollig’ en ‘niet voor mij bedoeld’.

Interactieve quiz

Mijn opdracht: uitzoeken hoe we die kloof konden overbruggen. Ik ontwikkelde een interactieve quiz voor de website, waarmee jongeren spelenderwijs ontdekten welke producten en diensten (zoals rijbewijsservices of fietsverzekeringen) ook voor hen relevant zijn.

het belang van merkperceptie door doelgroepen

Zelfs met een kleine casus als deze, wordt de juiste doelgroep benadering inzichtelijk gemaakt. Ik geef een merk handvatten en laat zien wat de denkwijze van verschillende doelgroepen én het belang van perceptie en positionering is.